خانه حجاب
بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـد یقیــن

آیا از میزان اطلاعات و مطالب این وبگاه راضی هستید ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 38
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 30
باردید دیروز : 54
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 481
بازدید سال : 2415
بازدید کلی : 31116

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان حجاب حضرت زهرا (سلام الله عليها) و آدرس hzs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نویسنده : (( فرزند این سرزمین))
تاریخ : چهار شنبه 28 مرداد 1393
نظرات

خانه حجاب

مرا به خانه زهرا سلام الله عليها ببرید، تا آرامش روحانی حجاب را بشناسم و متانت و وقار زن را در آینۀ عفت او به تماشا بنشینیم.
مرا به خانه زهرا سلام الله عليها ببرید، تا شکوه زن را در صلابت حجاب او معنی کنم و گنج غنا را در قناع او جستجو نمایم.
مرا به خانۀ زهرا سلام الله عليها ببرید، تا مرهم زخم مدرنیسم بر پیکر زنان روزگار را از عصمت او تمنا نمایم، و با طهارت زهرا سلام الله عليها آنان را از اسارت تمدن دروغین و یغماگر نجات دهم.
آری؛ حجاب در حقیقت طهارت باطنی و اقتدار معنوی زن است که در قالب لباس و چادری ساده تجلی می کند، تا از چشم هوس بازان و نامحرمان به دور باشد. همان گونه که گنج گران قیمت را در زیر خاک پنهان می کنند تا نصیب رهزنان نشود، زن نیز باید گنجینۀ نهاد خویش را در کمال سادگی ارایه دهد و طهارت و تقوای باطنی را که مایۀ باروری درخت خانواده است، برای همسر و فرزندان خود در پوشش خاکی ساده یعنی حجاب حفظ نماید.
حجاب زن اگر چه تأکید شریعت است، اما در روان شناسی عام امروزی مورد توجه همه جوامع – صرف نظر از مذهب و ملیت می باشد؛ یعنی همگان اعتراف دارند که حجاب برای سلامت هم مرد و هم زن ضروری است؛ به ویژه تنها راه برون رفت از نا امنی های اخلاقی و اجتماعی زنان را رویکردی دوباره به حجاب می دانند. این جاست که وجود زنانی چون حضرت زهرا علیه السلام و زینب کبری سلام الله عليها و حضرت مریم سلام الله عليها در فرهنگ جوامع بشری، به عنوان الگوی پاکی و طهارت و غیرت و شجاعت، حضوری دوباره می یابند.
جهان محتاج روی پاک زهراست
دل هر پاک، سینه چاک زهراست
زنی که قدر گنج خویش داند
کلید گنج او در خاک زهراست
بیابیم سادگی زهرا سلام الله عليها را از نو ترجمه کنیم. آنانی که از عشق بریانند، از همه چیز دنیا عریانند. زهد و سادگی علامت بی نیازی از اغیار و دلبستگی به یار است.
سلمان فارسی می گوید:
«روزی حضرت فاطمه سلام الله عليها را دیدم که چادری وصله دار و ساده بر سر داشت. در شگفتی ماندم و گفتم: عجب! دختران پادشاهان ایران و قیصر روم بر کُرسی های طلایی می نشیند و پارچه های زر بافت به تن می کنند؛ وه که این دختر رسول خداست! نه چادرهای گران قیمت بر سر دارد و نه لباس های زیبا!
حضرت زهرا سلام الله عليها وقتی از تعجب سلمان فارسی باخبر شد، فرمود:
«یا سلمان! ان الله ذخر لنا الثیاب و الکراشی لیوم آخر.» [1]
ای سلمان! خداوند بزرگ برای ما در روز قیامت لباس های زینتی و کرسی های بلند پایه ذخیره کرده است.
آری؛ حضرت زهرا سلام الله عليها با چادر وصله دار و لباس ساده اش، عظمت اسلام را حفظ کرد و با تحمل گرسنگی و نداری ها، شکم بینوایان را سیر نمود، تا حقانیت مکتب اسلام جاودانه بماند، و پیام مهم آن، امروز برای من و شما به ویژه زنان آن است که حجاب و ساده پوشی، نه تنها برای زن مصونیت درونی می آورد، بلکه حجاب و ساده پوشی، سلاحی مؤثر علیه دشمنان عزت و آزادگی زنان است و نیز حضور زنان را در عرصه های سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار و نتیجه بخش می نماید.
بنابراین، حجاب، ایمنی بخش زنان و سلاح تیز میدان علیه دشمنان است و از همه مهمتر، خیمۀ طهارت و پاکی ها برای تربیت فرزندان صالح و با ایمان است. از این رو حضرت زهرا سلام الله عليها زمانی زن را به خدای متعال نزدیک می داند که به امور مهم تربیت فرزندان مشغول باشد.
پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از یاران خود پرسید:
«در کدام لحظه زن به خدا نزدیک تر است؟»
جواب مناسبی از یاران نشنید، تا این که حضرت زهرا سلام الله عليها در پاسخ پدر گفت:
«ادنی ما تکون ربها ان تلزم قعربیتها» [2]
آنگاه که زن در مرکز خانه «به تربیت فرزندان بپردازد»، به خدا نزدیک تر است.
خواهرم! آنچه اصالت توست، کمال باطن است، نه جمال ظاهر. اگر جمال در خدمت کمال باشد، خوب است، در غیر این صورت گذر زمان آن را از تو خواهد گرفت. آنان که برای جمالت در پی تو بوده اند، از تو دوری می کنند، و آنگاه تو می مانی با تنهایی دوران پیری؛ پیوسته افسوس می خوری و فریاد بر می آوری که روزگار جوانی را به گناه و جهالت طی نموده ای.
اما اگر گوهر کمال را در گلستان زندگی ات بارور کردی، از میوه های شیرین آن، نه تنها خودت، بلکه دیگران نیز تناول خواهند کرد. حور «مقصور» و «خیران حسان» همانند لؤلؤ مرجان که در قرآن کریم آمده است، تماماً محصول درخت کمال توست که در قیامت هم از برکات آن بهره مند خواهی شد. پس بیا به دنبال جمال بدون کمال مباش و در هر سنیّ که هستی، با یگانه گوهر ملک و ملکوت یعنی زهرای مرضیه سلام الله عليها تجدید پیمان کن و ازمحضر کریمانۀ او از گناهان گذشته عذرخواهی نما؛ آنگاه روح بلندش از تو دستگیری خواهد کرد، زندگی ات دوباره شیرین می شود و عزت و منزلت از دست رفته ات را بازخواهی یافت؛ از همه مهمتر، چنان از آرامش درونی بهره مند می شوی که حاضر نیستی آن را با همۀ دنیا عوض کنی. بیا تا دیر نشده، تصمیمی جدی بگیر؛ شبی در گوشه ای تنها، دل را به آه سحر بسوزان و اشکی صادقانه از دیدگان سرازیر کن، سپس دو رکعت نماز حاجت حضرت زهرا سلام الله عليها را به جا بیاور و در حالی که فریاد استغاثه سر می دهی، حاجت خود را از او بخواه که قطعاً اجابت خواهد کرد.
وقتی زندگی را دوباره شروع کردی، همه چیز برایت تازگی پیدا می کند؛ احساس سبکی و آرامش می نمایی؛ می خواهی به عالم ها پرواز کنی؛ به جای خاکیان حریص با پرستوهای افلاکی همسفر می شود و اوج آسمان ها را در می نوردی. آن جاست که در کجاوۀ حجاب، همه چیز و همه کس را می بینی و هیچ کس مخصوصاً نامحرمان تو را نمی بینند. اضطراب و پریشانی از ضمیرت فرار می کند، و وقار و متانت تو را در آغوش می گیرد. نزد خدا و اولیای او عزیز می شوی و فرشتگان تو را می ستایند، و هزاران فایدۀ دیگر که مجال بیان آن نیست.
زندگی با فاطمه پایندگی است
زندگی بی فاطمه دل مردگی است
هر کس بافاطمه دل زنده کرد
دشمنان دین را شرمنده کرد
 

مرا به خانه زهرا ببرید

منبع: http://www.yazahra.ne

 


تعداد بازدید از این مطلب: 808
موضوعات مرتبط: حجاب و عفاف , ,
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مهدی کریمی در تاریخ : 1393/5/29/3 - - گفته است :
سلام
خسته نباشید
مطالبتون خوب بود
من دارم وبلاگ هایی که با موضوع حجابن رو جمع اوری می کنم
اگه خواستید بیاید تو بلاگم و ثبت نام کنید
http://sabtewebehejab.loxblog.com
اینم ادرس وبلاگ اصلی من
Mahdikarimi313.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبگاه خود خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبگاه در خبرنامه وبگاه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



درج تصاویر ثابت در گوشه های صفحه